Gry miejskie – City games

  • INFORMACJE OGÓLNE

  • PRZYKŁADOWE SCENARIUSZE:
  • 1. FOTOGRAFICZNA GRA MIEJSKA
  • 2. LEGENDY WARSZAWSKIE
  • 3. MUZYCZNA WARSZAWA
  • 4. KAMIENIE NA SZANIEC
  • 5. KAMIENIE NA SZANIEC II

  • CENNIK


  • Plan Starego Miasta

Gry miejskie – to bez wątpienia jeden z najciekawszych sposobów połączenia poznawania tajemnic miasta i dobrej zabawy!!!


Na czym to polega? To proste!!!
Wyobraź to sobie tylko... wyznaczony fragment miasta lub też cały jego obszar staje się wielkim polem gry, a większość z napotkanych w czasie gry budynków, pomników, skwerów i zakamarków to zarówno wyzwania dla graczy jak i ciekawostki z życia miasta, które wraz z historią danego miejsca zapadną w Waszą pamięć na lata.


Jak to działa? W oparciu o dobrą zabawę!!!
Rekwizytów jest wiele, ale tym głównym podczas każdej zabawy jest plan Warszawy. To on doprowadzi Was do ukrytych na trasie agentów, tajnych punktów spotkań i specjalnych miejsc, gdzie na drużyny czekać będą dopasowane do ich wieku zadania do samodzielnego wykonania. Kolejnym rekwizytem jest karta gry. Zawierać ona będzie niektóre dane o graczu oraz liczne wskazówki dotyczące realizowanego scenariusza.


Czy naprawdę wystarczą już 2 osoby żeby zagrać?
Wystarczą już dwie... bowiem już przy dwóch osobach możemy już mówić drużynie, natomiast górny limit osób ...on po prostu nie istnieje. Im więcej osób tym więcej drużyn, które będą ze sobą rywalizować, wymieniać informacjami, albo współpracować dla wspólnego dobra. Emocji nie zabraknie!!!


Gry miejskie mają także jeszcze jedną cechę – wypracowują w grupach poczucie wspólnoty, umiejętność i chęć współpracy oraz koordynacji działań. Jest to jedna z najbardziej integrujących form rozrywki!!! Ale oprócz wiedzy i zwiedzania fantastycznych miejsc, gry miejskie to przede wszystkim DOBRA ZABAWA!!!


Uwaga!!! To wciąga!!!*


* Firma nie ponosi odpowiedzialności za możliwość powstania efektu uzależnienia od gier miejskich i zmarszczek od nadmiaru śmiechu i dobrej zabawy.


Orzeł z bramy Kancelarii Prezydenta RP


Pomnik Bohaterów Warszawy - Nike

Fotograficzna gra miejska


Karol Beyer był jednym z pierwszych fotografów pracujących i mieszkających w Warszawie. Wyruszymy jego szlakiem poznając historię fotografii, oraz samemu doskonaląc swoje umiejętności fotograficzne w praktyce.


Podczas spaceru po Warszawie drużyny wykonywać będą nietypowe zadania zdjęciowe przy użyciu swoich telefonów komórkowych oraz rozwiązywać liczne zagadki i quizy związane z osobą patrona oraz ciekawostkami fotograficznymi.


Pod koniec gry zdjęcia zostaną wspólnie omówione i ocenione – dla autorów najlepszych przewidziane są atrakcyjne upominki.


Pomnik Grodu Jazdów - Łazienki Królewskie


Barbakan

Legendy Warszawskie


Artur Oppman był autorem uznawanych obecnie za kanon legend i bajd Warszawy. Podczas tej gry poruszać się będziemy po rejonie Starego Miasta i poznamy najważniejsze legendy o Warszawie. Na drużyny śmiałków czekają zadania o różnym stopniu trudności i tajemnicze miejsca do odwiedzenia. Gra przeznaczona dla osób w każdym wieku.


Zaczniemy od historii rodzeństwa Warsa i Sawy, odwiedzimy faktyczne miejsce zamieszkania okropnego potwora Bazyliszka oraz zlokalizujemy dom maga, który pomógł go pokonać młodemu szewczykowi.


Odszukawszy kamienicę Św. Anny Samotrzeć spróbujemy odszukać mały zamurowany loch i posłuchamy zza murów drapania i demonicznego miauczenia tragicznego Czarnego Kota, który swego czasu o mało co nie zniszczył całej Warszawy (!!!).


Pod koniec gry szczególnie Panie będą zadowolone bowiem swoje kroki skierujemy pod kościół Jezuitów, gdzie oczekiwać ich będzie najprawdziwszy książę! Drobny problem polega na tym, że jest zamieniony w niedźwiedzia... Ale nie należy się zrażać! Drogie Panie... podobno pocałunek pełen miłości ma przywrócić go do życia!


Wybrani Panowie zaś ku uciesze ogółu mogą w nawiązaniu do legendy o pięknej i urzekającej głosem opiekunce grodu – pół-kobiecie pół-rybie – zaśpiewać „Sen o Warszawie” Czesława Niemena.


Pomnik Ignacego Jana Paderewskiego - Park Ujazdowski


Ulica Johna Lennona

Muzyczna Warszawa


Ta gra zabierze nas w świat słynnych kompozytorów i ich twórczości oraz w świat... ciszy. W czasie rozgrywki uczestnicy zetkną się z zadaniami dotyczącymi między innymi: Fryderyka Chopina, Frantza Liszta, Jana Ignacego Paderewskiego, John’a Lennon’a, Dody Elektrody i przede wszystkim ich twórczości... kontrapunktem dla świata dźwięków będzie zetknięcie z pamięcią księdza Jakuba Falkowskiego – działacza na rzecz głuchych i niedosłyszących i założyciela Instytutu Głuchoniemych w Warszawie. Ta gra orbituje między światem dźwięku – a ciszą.


Waszą rozgrywkę rozpoczniemy w Łazienkach Królewskich skąd następnie udamy się do Parku Ujazdowskiego. Wśród powierzonych Wam zadań między innymi będziecie musieli odnaleźć warszawską ulicę John’a Lennon’a i zaśpiewać utwór Imagine. Ta ulica kryć będzie także dalsze wskazówki dotyczące scenariusza.


Kolejną destynacją będzie ekskluzywny Hotel Sheraton, gdzie czekają na Was zadania związane ze współczesnymi osobistościami świata muzyki, które gościły pod tym dachem (Vanessa Mae, Boney M., Patric Swayze, Chris Rea, Iggi Pop, Jose Carreras). Następnie Nowy Świat i Plac Trzech Krzyży – gdzie do niedawna mieścił się ulubiony sklep Dody Elektrody (salon firmowy Georgio Armaniego) oraz Krakowskie Przedmieście, które kryje sekrety Fryderyka Chopina.


Autor licznych mazurków towarzyszyć nam będzie ze swoimi utworami aż do Placu Krasińskich, z przerwami na wizytę w Hotelu Bristol – bowiem tu czekają na Was zadania związane z muzycznymi gośćmi tego najstarszego obecnie hotelu w Warszawie. A jest z czego wybierać... nigdy nie wiecie co Wam przypadnie w udziale: Goran Bregović, Joe Cocker, Depache Mode, Duran Duran, Enrique bądź Julio Iglesias, Ricky Martini? ...a może Modern Talking, Pet Shop Boys, Lionel Richie, The Roling Stones, Roxette, czy Tina Turner?


Arsenał Warszawski - miejsce odbicia "Rudego"


Pomnik Powstania Warszawskiego 1944

Kamienie na Szaniec


Aleksander Kamiński jest autorem książki, która na trwałe zapadła w świadomości młodych Polaków – przede wszystkim dzięki opisanych w niej przyjaźniach i nierozerwalnych więziach łączących bohaterów okresu wojny i okupacji. Podczas tej gry drużyny uzbrojone po zęby w mapy i materiały pomocnicze wyruszą na miasto szlakiem Alka i Rudego.


Zaczynamy od Alei Szucha na Strasse der Polizei, następnie rekonesans miejsca zamachu na Franca Kutschera w dzielnicy Nur für Deutsche, zgłębienie tajemnicy nieudanego zamachu na życie Adolfa Hitlera. Spacer szlakiem bojowym Nowego Światu i Krakowskiego Przedmieścia pozwoli graczom odszukać włazy kanałów, którymi biegła trasa ewakuacyjna ze Starego Miasta, a także przypomnieć sobie słynną akcję przeprowadzoną przez Alka Dawidowskiego – zdjęcia niemieckich tablic zasłaniających pomnik Mikołaja Kopernika. Rejon ulicy Podwale odświeży nam słynną akcję Góral... okrzykniętą przez Warszawiaków „akcją na 100 milionów”.


Nie zabraknie także elementów humorystycznych – gracze będą musieli zidentyfikować donosiciela, który napisał list do Gestapo i sam chciał składać zeznania w tej sprawie... Jak twierdzi wszystko widział z wysokości – jego adres pl. Zamkowy 1. Gra zakończy się pod Arsenałem – gdzie wspólnie spróbujemy odtworzyć okoliczności najsłynniejszej akcji szarych szeregów – „Meksyk II” – odbicia Janka Bytnara z rąk faszystowskich oprawców.


Grę można przedłużyć lub zmodyfikować dla starszej młodzieży o zwiedzanie Pawiaka i odwiedziny na Powązkach Wojskowych w kwaterach Szarych Szeregów.


Arsenał Warszawski - miejsce odbicia "Rudego"


Pomnik Powstania Warszawskiego 1944

Kamienie na Szaniec II


Jest marzec 1943 roku… Od kilku lat trwa okupacja hitlerowska mająca na celu wymazanie ze świadomości ludności takich wartości jak: Wolność, Patriotyzm, Odwaga czy Polskość. Rozpoczyna się okres terroru, a za sprawą działalności Gestapo ludzie zaczynają znikać bez śladu. Czuć jak gęstnieje atmosfera w okupowanej Warszawie… coś się musi wydarzyć… a co się wydarzy – zależy tylko od nas!


„Rudy” wpadł!!! Aresztowali Janka Bytnara – dowódcę hufca „Południe” Grup Szturmowych. Nasze drużyny przygotowują się do serii błyskawicznych akcji dywersyjnych mających na celu zdezorientowanie wroga i finalne umożliwienie odbicia „Rudego”. Czy nam się uda?


W czasie gry miejskiej, załogi wykonają serię ryzykownych zadań m.in.: zdobędą zdjęcia hitlerowskich oprawców, nawiążą kontakt z cichociemnym, pozyskają butelki zapalające i granaty na potrzeby akcji dywersyjnych, przy użyciu tajnych kodów zaszyfrują depesze do dowództwa KD KG-AK oraz nawiążą kontakt z łącznikami z AK. W międzyczasie na nasze drużyny polować będą poinformowane o ich obecności niemieckie służby – Gestapo i Wehrmacht. Trzeba się mieć na baczności! Chwila nieuwagi może nas drogo kosztować! Czy podrobione dokumenty albo łapówka wystarczą, by ujść cało? Oby!


Witajcie w wojennej rzeczywistości „Kamieni na Szaniec” – Aleksandra Kamińskiego. W czasie tej kilkugodzinnej gry miejskiej będziemy mieli okazję poznać realia życia okupowanej Warszawy, jej modę, język, zwyczaje i codzienne niebezpieczeństwa. Gra zaczyna się pod pomnikiem Kopernika i wiedzie przez najważniejsze lokacje okupowanej stolicy, aż pod Warszawski Arsenał, gdzie drużyny pod okiem instruktora wezmą udział inscenizacji akcji odbicia Jana Bytnara.


W grze wykorzystywane są repliki broni i materiałów pirotechnicznych, mundury wojskowe lub/i stylizowane stroje. Usłyszeć będzie można zwroty w języku polskim i niemieckim z okresu okupacji.



Belweder

Cena gier miejskich jest zależna od stopnia zaawansowania, użytych rekwizytów, czasu trwania i liczby uczestników. W związku z tym opłaty są negocjowane indywidualnie z każdym klientem.